Träna fötterna och tårna

Utöver den yttre vården mår fötterna bra av träning och stretchning. Att gå barfota är ett utmärkt och enkelt sätt att stärka dem. Att bara sparka av sig skorna och gå omkring - i sand, om möjligt - är det perfekta sättet att slappna av och bygga muskler i fötter och tår.

Träna fötterna och tårna - Lamisil®
Mer träning för fötterna och tårna

Stortåstretchning
Sätt en tjock gummisnodd runt dina stortår och försök att dra isär dem. Håll positionen i 5 sekunder. Upprepa 5–10 gånger.

Tåstretchning
Sätt en gummisnodd om alla tårna på ena foten och spreta med tårna. Håll positionen i 5 sekunder. Upprepa 5–10 gånger.

Golfbollsmassage
Rulla en golfboll med vänstra fotsulan i ca 2 minuter. Byt sedan till den högra foten. Den här övningen känns skön och stärker fotvalvet.

Plocka handduk
Lägg en liten handduk på golvet och plocka upp den med tårna. Håll kvar i 5 sekunder. Upprepa 5 gånger med varje fot. Den här övningen är särskilt bra om du brukar få kramp i tårna.

Mer träning för fötterna och tårna - Lamisil®